[Java lista] vaadin

chico at tisztanet.hu chico at tisztanet.hu
2010. Ápr. 24., Szo, 16:41:32 CEST

Üdv!

>http://vaadin.com - használtátok már, ha igen, mik a tapasztalatok?

Én kb. 1 hónapja használom egy munkahelyi és egy saját projektben.
(Környezet: Ubuntu 9.10/10.04b, Sun Java 1.6, Tomcat 6, SpringSource
Tools Suite 2.3.2)

- Az üzleti logika a szerveren marad, csak a vizuális komponensekből
készül javascript - kevesebb GWT compile kell (ez fejlesztéskor és
debug-ban jó), de több a szerver kommunikáció (azaz, ha leáll a
szerver, akkor leáll az alkalmazás a böngészőben is, még másik sort
sem lehet kiválasztani egy táblázatban...)
- Normálisan lehet Java forráskódban debug-olni, nem kell semmilyen
extra browser (mint a GWT host mode), sem semmilyen más brower plugin
- Nagyon könyen lehet saját theme-t készíteni, ahol CSS-el könnyen és
szabadon lehet tunningolni az esetleges megjelenítésbeli
hiányosságokat
- Notification: ezt inkább érdemes kipróbálni:
http://demo.vaadin.com/sampler/#NotificationCustom
- Van hozzá Eclipse plugin, és Maven2 plugin, ami legyártja a
maven2+vaadin struktúrát (m2Eclipse)
- Van hozzá grafikus komponens editor (csak az alap widget-eket és
néhány layout-ot tud, de legalább van:) )
- Jó mintapéldák vannak, pl. a JPA+Spring+Spring Security+Vaadin
integrációhoz (Amint próbáltam: Vaadin Appliction-ban működik a
Spring-es @Autowire annotation...)
- a nyelvi resource-okat a Spring-en keresztül lehet elérni és a
Spring config-ban lehet - a szokott módon - beállítani
- kevesebb komponens van készen mint pl. a Smart GWT-ben, de képes
átvenni normál GWT-s komponenseket (erre van a Vaadin Maven plugin-ban
egy mintaprojekt, azt kipróbáltam, de összetettebb, adatműveleteket
végző komponenssel még nem)

Összegzés: nekem egyenlőre tetsztik, és jó, hogy egyszerűen lehet a
webes komponenesekkel dolgozni. Saját vizuális komponenst még nem
készítettem, csak a "gyáriakat" használtam fel.

Üdv,
Chico