[Java lista] [spam] [off] fizetesemeles

Kiss Dávid davidkiss at vipmail.hu
2010. Dec. 10., P, 01:07:55 CET

Köszönöm a rengeteg értékes és konstruktív hozzászólást! Biztos vagyok benne, hogy sokunknak fog javára szolgálni!

Utólagos engedelmetekkel alább összegyűjtöttem a legjobb tippeket. Az idézetek név nélkül szerepelnek, persze ha többen kérik, küldhetek egy új verziót is a nevekkel. Próbáltam legjobb szándékkal eljárni, de jelezzétek, ha valami érdekes kimaradt vagy elrontottam.

KD

Tippek fizetésemeléshez
Mielőtt a főnök elé állsz“Nagyjából  legyél tisztában azzal mennyit ér a munkád a cég számára, mennyire van  rád épp most szüksége, mennyire elégedettek veled, milyen könnyen vagy  pótolható, kollégákhoz képest mennyit keresel”

“Érdemes körülnézni milyen lehetőségeid lennének más cégeknél, mennyire speciális a tudásod”
Interjúra járni jó“Új munkahely nélkül felmondani nem bölcs dolog”

“Nem  kell minden héten interjúra szaladgálni, de negyedévente egyszer nem  árt, csak hogy jelezd, neked piacképes tudásod van és nem félsz  használni”
Bár...“Az, hogy nézelődik az ember egy dolog. De ha eldöntöttem, hogy megyek akkor megyek, mert olyat adnak ami kell”

“Ha  már váltok akkor valamiben adjon olyat az új hely amit a mostani nem  tud. Ez lehet fizetés, de lehet nem anyagi is. pl.: kevesebb túlóra, nem  kell közelharcot vívni egy normális gépért, nem kell warez-olni, időben  megjön a fizetés, új technológiával dolgozhatok, vagy támogatják a  tanulmányokat. Kinek mi a fontos.”
Ha mégis maradnál, de növelni szeretnéd az esélyeidet...“Kimagasló  munkáért valóban kimagasló fizetés jár. Viszont ezt kommunikálni is  kell tudni. Jónak is kell látszani, nem elég annak lenni.”

“A te dolgod is, hogy minél jobban hasznosítsd magad. (és minél
relevánsabb irányokba képezd magad...) Ennek fényében lehet korrekt fizetési elvárásod.”
Mire számíthatsz?“Nincs pótolhatatlan ember, és nincs pótolhatatlan munkahely sem.”

“Kérdés, hogy egyáltalán a cég ki tudja-e gazdálkodni”

“Változó, hogy kinél mi jön be”

“Főnöke és cége válogatja”
Jobb esetben...“Tulajdonképpen  már ott motoszkált a [főnököd] fejében, hogy több pénzt kellene adnia,  de persze nem ez a dolga, a tulajdonosok érdekeit képviseli, azok meg  csak a szelvényt vágják.”
Ami melletted szól“Senki  sem nélkülözhetetlen, de költséges lecserélni egy embert. Meg kell  találni az utódját. Az utódnak meg kell tanulnia a környezetet, a  specialitásokat. Szerintem egy Java junior lecserélése alsó hangol 1  milla, egy senior ember 3milla. Tehát van a másik oldalon is kockázat”
A főnök előtt“Nehéz belelátni a főnökök fejébe. A főnöknek meg a beosztottakéba.”

“Nálam  már volt olyan, hogy mondhatni jelentősen megemelték a fizetésem. Nem  is kellett különösebben fenyegetőzni csak őszintén a főnököm elé állni  azzal, hogy szerintem a munkám kb ennyivel többet ér, gondolkozzon  rajta.”

“Mi  volna ha megpróbálnál kommunikálni a főnököddel? Esetleg őszintén?...  És őszintén megmondanám, hogy mire van lehetőség és mire nincs. Ha  mégsem működik, még mindig lehet állást keresni, interjúzni, szerződni  és a régi helyen felmondani.”

“Volt,  hogy olyan projekten dolgoztam, amitől nagyon sok vezető bónusza  függött, így a főnököm ki tudott nekem lobbizni egy szép emelést. De az  ilyen sztorik ritkák, rögtön kell hozzá például egy jó főnök.”
Ne feledd“Az  mar gáz, ha zsarolásba csap át a dolog: ha engednek is, hogyan fogtok  tudni utána bízni egymásban, hogyan fogtok tudni együtt dolgozni?”
Csúcson túl“Ha  szerinted te baromi jó vagy, de egy bizonyos határnál feljebb  semmiképpen nem akarják tolni a fizetésedet, akkor következő  lehetőségeid vannak:
- kevesebbet dolgozol (annyit amennyi a pozícióhoz tartozik) és lesz szabadidőd!
- elmész vállalkozónak, annyit dolgozol amennyit bírsz, és ennek
megfelelően keresel (határ a csillagos ég, valóban)”