[Java lista] webapp restart - ServletContext attribute

Mariák Kálmán sirkalmi at kalmiesemese.hu
2010. Feb. 24., Sze, 11:34:14 CET

De igen annak kell lenni mert a webapp újraindítása miatt a felhasználók
még bejelentkezve maradnak, mivel a session-ök nem döglenek meg tőle így
a bejelentkezett felhasználók és a vendégek nyilvántartását is olyan
helyen kell tárolni ami nem vész el az újraindítást követően.

A vezérlést úgy képzeltem el, hogy egy HttpSessionListener -en keresztül
figyelem a session-ök életciklusát és ennek megfelelően vezetem a
nyilvántartást. Azaz, ha születik egy session akkor annak az
azonosítóját hozzáadom egy Set-hez, ha megdöglik egy akkor eltávolítom a
Set-ből. Így a Set méretét lekérdezve megkapom a vendégek számát.

Hasonlóképpen a bejelentkezett felhasználókat egy Map-ben jegyzem. Login
esetén bejegyzem a Map-be <azonosító, név> illetve logout esetén
eltávolítom. Ezen felül kezelem még azt az esetet amikor nincs logout
viszont megdöglik a session. Ebben az esetben a HttpSessionEvent-ből
kinyerem az éppen megdöglő session objektumot és ha van felhasználót
azonosító attribútuma akkor eltávolítom a Map-ből.