[Java lista] portál - tapogatózás

TomTo:) tomto at freemail.hu
2010. Feb. 25., Cs, 12:08:11 CET

2010. február 25. dátummal Cpt ezt írta:
> utóbbi 1 évben nem foglalkoztam az lr-rel, lehet, h azóta finomítottak a
>  dolgon, de:
>  1. az ún group egy absztrakt fogalom, pl: szervezet, szervezeti
>  egység, közösség, felhasználói csoport, sőt a felhasználó is.
>  2. a group-okhoz tartozhat oldalcsoport, ami az url-hierarchia második
>  szintjében tér el: /group/csoport vagy /group/szervezet, stb. és kevés
>  átjárás van közöttük
>  3. a groupokhoz tudsz csatolni theme-t, pl. egy  puritán wap theme
>  4. az oldalakra portletet raksz, ami egy mvc modellben a  megjelenítő
réteg, rgo, több oldalon: szerkesztőségi csoport oldalán, pc-s  felhasználó
oldalán, wap-os oldalon ugyanaz a tartalom meg tud jelenni
>  más-más módon.

>  így pl tudsz csinálni ilyen "alportálokat":/group/web és
>  /group/wap (persze ezeket az url-eket aztán lehet fordítgatni még szebb
>  url-ekre)"ugyanaz" a tartalom, de más a célplatform  persze azt nem
>  tudhatom, hogy ez megfelel-e nektek :) illetve nem tudom, mi más kéne még
Hát ők pont ezt szeretnék elkerülni, hogy legyen külön web és wap. Ők azt
szeretnék, ha csak web lenne és a portál (v. vmi más esetleg utána a sorban)
döntené el, hogy az adott eszközön azt hogy kell megjeleníteni (html, xhtml,
wap, stb) és annak megfelelően konvertálja. Így csak egy helyen kellen
módosítani a design-t, stb-t. Mondjuk mint írtam én ebben nem vagyok járatos,
így elképzelésem sincs, hogy ez megvalósítható-e ;) . Bár az eredeti
levelemben lévő két linken található cuccok sztem vmi ilyesmit csinálhatnak.

>  egyébként a programot le tudod tölteni és már futásra kész (valami java-s
>  adatbázist használ alapból), így nagyon könnyen és gyorsan ki tudod
>  próbálni.

Köszi, megnézem.
	TomTo:)