[Java lista] portál - tapogatózás

TomTo:) tomto at freemail.hu
2010. Feb. 26., P, 09:38:33 CET

2010. február 25. dátummal Gábriel Ákos ezt írta:
> A WebSpaceServer tulképp egy Liferay CE kiegészítésekkel, tehát hasonló
> tudású ingyenes alternatíva létezik :)
> Liferay-hez van fizetős support, az EE verzió (amit a Liferay
> hivatalosan supportál, van magyar support is!) pl. sokkal gyorsabb mint
> a CE, plusz csomó hibajavítás stbstb.
>
> Viszont nem kicioccó, ez tény.
Hát szerintem ezt az irányt fogjuk javasolni, első lépésben valószínű, hogy
CE, aztán ha bevállt, akkor EE, supporttal. (Még csak ötletelés szintjén van a
dolog a megrendelőnél is.)

> Alapos megfontolást igényel a dolog. Sok mindenre jók a PHP-s cuccok is,
> de ha elér az ember a tudásuk végére, akkor ott a szakadék van, és onnan
> fájdalmas az áttérés.

Ráadásul itt az is problémát jelent, hogy a php-hez annyira sem értünk, mint a
portálokhoz ;) (persze mindent meg lehet tanulni, csak az a kérdés, hogy azon
a területen, ahol cégünk általában mozog, szükséges-e)
A másik ok, amiért a php háttérbe szorul, hogy az adott partnernek lassan
saját erőműve lesz, hogy üzemeltetni tudja a sok szervert, amin a licencelt,
ill. saját fejlesztésű M$ csodái futni képesek. A java-t is nagyon nehéz
hozzájuk betolni, mert nem M$ .nyet, ennek ismeretében el tudom képzelni a
reakciójukat, ha a php-t emlegetnénk.....

Egyébként, ha valakit érdekel a mobil dolog, amit a kérdésben írtam, ezt
találtam még ez ügyben:
http://www.volantis.com/transcoder
a háttérben az Xdime (http://en.wikipedia.org/wiki/Xdime) és a WURFL
(http://wurfl.sourceforge.net/) áll

Mindenkinek köszönöm, hogy időt szakított a válaszra!

TomTo:)