[Java lista] PHP versus Java

Cserep Janos cserepj at szeretgom.hu
2010. Feb. 26., P, 18:33:08 CET

> szerintem meg ez a bullshit :) Amit felsorolsz azok eszközök, amivel,
> illetve ahogy, használod az adott szerszámot(kat).

Dzsízösz. Note to self: informatikusnak ne vázolj fel analógiát,
jobban kiforgatják, mint a jogászok.

Az analógia mégegyszer:

Van egy feladatod: ki kell fejleszteni valami szoftvert [meg kell írni
a Rómeó és Júliát, Alapítványt, franctudjamit].

Írhatod lúdtollal, golyóstollal, írógéppel vagy szövegszerkesztővel
[lyukkártya, vi, eclipse, stb.]

Írhatod magyarul, angolul, latinul, japánul [php, java, c, erlang, stb.]

Ezek közül van olyan nyelv amin a sztorit tényleg le lehet írni szépen
és jól, és van amin nem. Ha mindegyik nyelvet ugyanolyan szinten bírod
nyilván kiválasztod majd az egyiket valamilyen szempont alapján
(például, hogy az adott nyelven  hány olvasód van és így mekkora piaci
sikert realizálhatsz ha mindenki elolvassa) [programozási nyelv
kiválasztása nyilván más kritériumok alapján de nem kevésbé logikusan
történik - viszont itt is behatárol az, hogy mit ismersz]

> A nyelv az ami meghatározza mit lehet, mit érdemes, és mit
> kevésbé.

A nyelv önmagában még nem. A nyelv + api + runtime viszont eléggé.

> Ha nem így lenne, akkor a te példád alapján jelenleg egy nyelv
> lenne, maximum a leíró nyelve hol japán lenne, hol magyar. Szerencére ez nem
> így van, rengeteg nyelv van, rengeteg tulajdonsággal, rengeteg IDE-vel és
> egyébb segédszeközökkel.

Bevallom így péntek este nekem ez már sok, de ha valaki ezt lefordítja
nekem magyarra, azt ha legközelebb erre jár megkínálom apám házi
körtepálinkájával:).

> ha jól érzem akkor itt az egyik nyelv alaposabb ismeretének a hiánya az oka
> annak, hogy ilyeneket írsz.

Végülis PHP-val 4 évet, Java-val meg kb 10-et foglalkoztam, szóval
lehet, hogy igazad van.