[Java lista] PHP versus Java

Cserep Janos cserepj at szeretgom.hu
2010. Feb. 26., P, 18:59:32 CET

Amúgy a kiindulás továbbra is az volt:

"PHP-ban nagyon gyorsan lehet könnyű dolgokat
csinálni. Javaban nagyon gyorsan lehet bonyolult dolgokat csinálni. A
gond általában ott van, ha PHP-ban akar valaki bonyolult dolgokat
megvalósítani..."

És látom, hogy többen is úgy gondolják, hogy túl általánosra
sikeredett a "bonyolult dolgokat csinálni". Értsétek ezt akkor
konkrétan például úgy, hogy Java-ban például ott van a Spring, ami
tokkal-vonóval alád tol mindent amire egy összetett, "vállalati" (bár
utálom ezt a szót), integrált, sok rendszerrel többféleképpen (mq,
soap, rest, akármi) kommunikáló, másik rossz szó "orchestrált"
vegyesfelvágott alkalmazáshoz szükség van. Spring tetszőlegesen
helyettesíthető a kedvenc gyártód alkalmazásszerverére, vagy a kedvenc
apache projektedre, stb. Az ecosystem óriási a Java körül, az open
source ecosystem pedig a legnagyobb talán minden egyéb nyelv/platform
kombinációnál. EZÉRT lehet Javaban bonyolult dolgokat gyorsan
megcsinálni, feltéve, hogy túl vagy a learning curve-ön.