[Java lista] PHP versus Java

Cserep Janos cserepj at szeretgom.hu
2010. Feb. 26., P, 20:09:28 CET

> szerintem nézz utána annak is, mi az az asterisk (már ha daemonhoz
> hasonlítgatod :D)

Nagyon szépen megkérlek, hogy ne ajánlgasd nekem, hogy minek nézzek utána.

> Egyébként fejtsd már ki légyszi, hogy megtudjuk, mi a konkrét probléma
> nálad a php-ban (vagy akár más script nyelvben ami támogatja) írt
> daemon-al, esetenként az abból indított child-okkal, mint
> megvalósítással?

Ne keverj ide más script nyelveket. Nyilván egy olyan script nyelv ami
nem leak-el memóriát, támogatja a multithreadinget (emiatt esetleg még
forkolgatni sem kell benne) vagy jó JIT-tel rendelkezik jó eséllyel
pályázik bizonyos feladatok esetén akár "daemonok" írására is. Nekem
alapvetően azzal van problémám, hogy adott egy probléma, ami konkrétan
*egy* webalkalmazás problémája, amit egy normális nyelvi+runtime
környezetben (például egy Java Web Containeren belül) az adott
alkalmazáson belül meg lehetne oldani (például egy háttérszál
indításával és leállításával) - más szóval nem általános feladatról
van szó, hanem konkrét alkalmazás konkrét igényéről - és akkor jön a
pistike aki csak PHP-t látott életében, fogalma nincs arról, hogy az
adott feladatot milyen kényelmesen lehetne egy másik platformon
mindenféle platformszintű hekkelés (cron, php-ban írt démon,
másodpercenként ezerszer pollozott filerendszer, tudnám sorolni a
példákat) nélkül megoldani, és nekiáll patkolni.

Majd ezek után közli, hogy igazából minden platform egyforma,
mindenhol mindent meg lehet csinálni, és milyen könnyű a PHP. Ahol még
egy normális connection pooling sincs, de ő igazából ezt sem tudja,
mert nem is érti, hogy mitől lesz normális egy connection pool.

Azután egy idő után Pistike bekerül egy Java projektre, és nekiáll
ugyanazokat a mintákat alkalmazni amikkel a PHP limitációt patkolta
körbe, majd rosszabb esetben a szoftver így megy élesbe, és a végén
mindez természetesen a Java hibája lesz.

Leírtam: PHP nagyszerűen használható weboldalak fejlesztésére, Zend
framework ideális tanulókörnyezet MVC-re és egyéb mintákra, tessék
használni és megérteni -> az ebben felszedett tudás 90%-ban tovább
vihető más környezetekre és nyelvekre.

Amint azonban olyan feladat jön szemben amihez nem elég a kérés/válasz
paradigma, tessék otthagyni azt a nyelvet és másikat keresni az adott
feladatra. Én például a PHP-s korszakomban ha "daemont" kellett írni,
arra Perlt használtam.

> Neked mi a pro/konktra tapasztalatod, érved, hogy
> márpedig a php-t semmiképp?

Te nagyon szelektíve olvasol engem, vagy csak kötekedni akarsz.