[Java lista] PostgreSQL sort

Szomor Attila aszomor at computertechnika.hu
2010. Feb. 27., Szo, 12:15:04 CET

Szia Col,

>belekotyogok, igaz nincs előttem az a thread, de pg-be ott az ilike, és
>order by is megoldható caseinsensitive (lower, indexelheted is)

Azt is írtam, hogy a JPA nem fogadja el az ILIKE-t, ugye?

>mármint milyen konkurenciák mellett?

A többiek pl. MySQL

>illetve miben kellene fejlődni konkrétan?

Azt fejleszteni amire igény van

A pointer Kft-nél dolgoztam 1995-ben, az én nógatásomra
("vágyálmomra") alakítottuk meg akkor a DrávaNet Kft (ma
Dél-Magyarország legnagyobb internet szolgáltatója), először 14.4K-s
behívó modemek stb. 1996-ban én magam is vettem OEM Win95-őt
internetelőfizetéssel (MS akció) a 28.8K-s modemért (hú egy álom
volt, hasított mint a szél), mire a modemek sebessége elérte az 56K-t
megjelentek e web fejlesztők, a Solaris-t ugyan nem adtuk Nekik, de kaptak
Debian-okat szentháromsággal (Apache/PHP/MzSQL), hidd el mindegyikre
felrakatam a PostgreSQL-t is, valamnit az összes fejlesztő is
tájékoztatva lett arról, hogy a MySQL nem felel meg az SQL standar-eknek
és csak egy relációs adatbáziskezelő tetejér írt lekérdező cucc,
de senkit nem hatott meg! Tudod miért, mert a MySQL ott volt az otthoni
Windows-án és az SQL-teg nem is ismerék és nem is nagyon akarták, a
feladathoz elég volt ez is. Így történhetett, hogy 15 év alatt a MySQL
is felkapaszkodott, de ha lett volna PosgreSQL a Windows-ra, na de ki
tudhassa azt már!
Lehet, hogy pont a caseinsensitive tulajdonság hiánya miatt egyszer
valamelyőtök hasonló sztorit ír le a jövő programozóinak!!!

Én a 30+ eltöltött évvel már kifelé haladok, nem szeretek már utat
törni, sétálni szeretek rajta, ezért használok Debian helyett
Ubuntu-t, de lehet hogy jövőre már Windows 7-et (talán).

Attila.