[Java lista] PHP versus Java

Gergely Hodicska hodicska.gergely at ustream.tv
2010. Feb. 27., Szo, 12:58:37 CET

> konfigurációt. PHP-ban meg gondolom írjak démont, adjam át a bejövő
> üzeneteket a memcached-nek, a UI meg olvassa ki abból. 3 különböző
> komponens, külön életciklussal, extra hálózati kommunikációval, a
> külön életciklus miatt sokkal bonyolultabb a tesztelés, stb.
Nem kell, simán használhatsz pl. gearmand deamont, amire fut egy csomó
feldolgozó PHP, amik szépen szedgetik ki a queue-ból a feldolgozandó
jobokat, ez lehet akár teljesen elosztott is.

> Dehogynem fogod. Láttál már például Hazelcast-ot?
> http://www.hazelcast.com/product.jsp
Kíváncsi lennék, ez hogyan viszonyul sebességben memcache-hez, illetve
hogyan működne az említett Facebook usecase-ben.

> Szóval végül csak egyetértesz velem abban, hogy Javaban könnyebb és
> gyorsabb bonyolultabb feladatokat megoldani az ecosystem és a platform
> miatt?
Nem, mert a "bonyolultabb" az nem megfogható, és nem is túl bölcs szvsz.
Szerintem a Facebook is egészen bonyolult, sőt még a Ustreamre is merném
azt mondani. Ezért is mondanám, hogy eleve leszűkíteném webre, és ott is
ha pl. olyan a feladat, hogy nem csak webről kell elérni egy rendszert,
fontos a nagyon nagy megbíhatóság, elosztott tranzakciók, ilyesmi, akkor
valszeg hülyeség lenne a PHP, mert jó esetben is csomó meglévő eszközt
programozna le az ember, amikre Java világban vannak jól bevált,
ráadásul mature eszközök.