[Java lista] PHP versus Java

Király Péter kirunews at freemail.hu
2010. Feb. 27., Szo, 21:20:03 CET

Sziasztok! Nekem voltak komolyabb Javas és PHP-s projektjeim is. Most legutoljáraegy év Java után egy év PHP van. Én nagyjából úgy látom, hogy ha valamikomolyabb számítást, és komolyabb nyelvi konstrukciókat (pl. adatbázis pool,többszálas műveletek, statikus változók, stb. amiket mások is emlegettek),akkor arra jobb a Java. Ha megteszik az egyszerűbb nyelvi eszközök, ésalapvetően webes megjelenítés a cél, akkor jobb a PHP. Egyébként egy sorolyan dolog van, ahol a kettőt együtt lehet alkalmazni, pl. a szövegek indexelését,keresését elvégzi a Javas Solr, de a szövegeket és a keresőkérdést egywebszolgáltatáson keresztül PHP-ben adom át, és PHP végzi a megjelenítést is.A Javaban pl. a webfelület készítése sokkal nehezebb, körülményesebb mintPHP-ban (részben a fordítás, szerver újraindítás nyűgje miatt, részben meg akülönféle JSP-s sablonrendszerek egyedi nyelvi konstrukciói miatt). A 2008-as szegedi DrupalCon-on előadást tartott a PHP nyelv kifejlesztője,és gyakorlatilag a PHP-tól némileg idegen dolognak mondta az OOP-t, valamint akeretrendszereket is (beleértve a Drupalt), tekintve, hogy ezek jelentős többletterhettesznek az eredeti feladatra. Hogy milyen a piac, azt nem igazán tudom megítélni, de az utóbbi időben pl. aDrupalosoknak elég sok lehetőségük van. Király Péter