[Java lista] obix commons

Laja laja at freemail.hu
2010. Júl. 16., P, 12:44:33 CEST

Hi!
> valaki olyan kódot gyárt, amit egyszer már valaki legyártott, akkor az
> nem veszendőbe ment munka?

Tudja fene. Én például rühellem mikor egy progi többtucat libet
berángat, mert mindegyikben van 1-2 banális rutin amit használ. Például
ha a szálindító obix libet csak azért, hogy meghívja azt a rutinját, ami
visszaadja az aktuális évet.
Nemrég pucoltam ki egy ilyen progit, ami ráadásul webstartos volt, és
kellet neki több mint egy tucat lib (köztük majdnem a teljes apache
common). Aztán némi nyomozás után kiderült, hogy iszonyat nagy
redundancia van, mert a kód egyes részeit mások írták, és mindenki azt a
libet használta amelyiket szerette/ismerte/találta. Aztán kiderült az
is, hogy csomó ilyen banális rutin miatt kell az a rengeteg lib.  Némi
egységesítés meg kódpucolás után végül egyetlen util osztályba kiszedtem
azt a tucat rutint ami maradt, és megszabadultam egy rakat libtől. Lehet
hogy nem volt praktikus meg modern meg ilyesmi, de NEKEM a végeredmény
jobban tetszik (tisztább szárazabb érzés :)

Laja