[Java lista] várom a véleményeteket

Molnár Miklós timortinj at freemail.hu
2010. Jún. 6., V, 17:51:39 CEST

Hali,

Van-e összefüggés a szoftver minősége és az alkalmazott fejlesztési
módszertan között?

Jó téma! :)

Szerintem minimum három kulcsmomentum van.

- Egy adott probléma-komplexitáson túl, nem létezik olyan általános "csoda"
fejlesztési módszertan, ami önmagában garantálja a 100-os
szoftver-minőséget. Az ember mindig a leggyengébb láncszem lesz a
folyamatban. Szerintem. :)

- Egy szoftvernek a minőség csak az egyik jellemzője. A másik például a
költsége. Adott költségen belül kell értékelni az elért vagy elérni kívánt
minőséget. Magyarán túlkapás/fölélövés is lehetséges a témában. Továbbá
iszonyú költségeket el lehet tapsolni tesztelés/minőségbiztosítás címén.

- Az én praxisomban meglehetősen sokszor volt az a feeling, amitől speciel
az én hócipőm hamar megtelt, hogy az üzemeltetők azt értik üzemeltetés
alatt, hogy elindítják az üzemeltetendő programot, arra néha ránéznek,
számolják hogy hány szigmás a folyamat, majd az eredményeket prezentálják. A
proaktivitás már ott meghalt sokszor, hogy definiálják, milyen szoftvert
szeretnek üzemeltetni. Cserébe viszont olyan elképesztő kívánságokkal tudnak
előállni, ami értelmes funkcionalitások sorát gáncsolja el, a költségek
egekbe tornászásával.

MM