[Java lista] várom a véleményeteket

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2010. Jún. 7., H, 10:01:32 CEST

Sziasztok!

Gondoljátok végig a saját bármilyen projekteteket. Hányszor fordult elő, hogy valamit látszólag teljesen jól lespecifikáltatok, megterveztetek, kifejlesztettetek, átadtatok, majd jó esetben RFC, rossz esetben BUGFIX keretein belül harmadát-felét újraírtátok?

Szerintem az agilis módszertanok ezt segítenek elkerülni azzal, hogy nem fektetünk hatalmas hangsúlyt a készre specifikálásra. Meg kell érteni a kifejlesztendő rendszert, ezt nem lehet elkerülni. Ha ez sikerült, akkor az architekt feladata egy kellően rugalmas struktúrát kialakítani. Ezután a fejlesztők elkezdenek szállítani valamit a megrendelővel, miközben szorosan együtt is működnek.

Ha jól csinálod, akkor a megrendelő egyrészt a sajátjának érzi majd a szoftvert, hiszen részt vett a kifejlesztésében, az a saját gyereke lett. Másrészt nagyjából azt kapja, amit kért. Persze, közben egyszer-egyszer újra kell írni bizonyos részeket, de összességében kevesebbet, mintha speckó alapján lefejlesztetted volna, és csak a végén jönne a "nem ezt a lovat akartam" beszélgetés/veszekedés.

Anélkül hogy tudtam volna, még a nyolcvanas és kilencvenes években hasonló elvek alapján fejlesztettem. Gyakran látogattam az ügyfelet, és egyszerre mindig csak egy funkciót adtam neki. Ha azt jóváhagyta, mentem a következőre. Nagyon szerették használni a programomat, évekig dolgoztak vele, és változáskérést ritkán, inkább továbbfejlesztési kérést kaptam csak. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy milyen okos vagyok (mert ez nem igaz, ez csak véletlen, hogy akkor így csináltam), sokkal inkább azt, hogy szerintem ez a modell jól is tud működni.

Szóval szerintem az agilis projektvezetések egy létező problémára kínálnak egy olyan megoldást, aminél jobbat jelenleg nem tudunk. Az viszont biztos, hogy az agilis viselkedést nagyon jól meg kell tanulni, és nagyon jól kell csinálni, különben katasztrófa lesz belőle.

Talán nem véletlen, hogy az Atlanti óceán túlsó partján nagyon sokan, állítólag szinte mindenki agilis módszertanok alapján fejleszt (kivéve kormányzati megrendelések).

Üdvözlettel,

István Ketler
Team Leader
Lufthansa Systems Hungaria Kft.
Airline Management Solutions
Schedule & Revenue Management
Neumann János u. 1/e
1117 Budapest
Hungary
Tel: +36 1 887-2815
Fax: +36 1 887-2977
Room: Infopark E, Room LH1-31
e-mail: istvan.ketler at lhsystems.com
Internet: www.LHsystems.hu

Sitz der Gesellschaft / Corporate Headquarters: Lufthansa Systems Hungaria Kft, Budapest, Fövarosi Birosag 01-09-463417
Geschaeftsfuehrung / Management Board: Monika Houck