[Java lista] egy session, több szerver

László Balogh sharon0x1 at gmail.com
2010. Jún. 17., Cs, 12:54:04 CEST

Sziasztok!

Adott egy Glassfish v3 szerver.(EJB, JSF, JAX-RS). Ezenkívül egy külön
szerveren használunk még egy Tomcat-ot is Spring-vel(Red5 szerver, Java
alapú cucc, Flash videó sztrímelésére).
A Glassfish-en a JSF session kezelése a HTTPSession-ön, Red5-nál viszont egy
másik interface-en (IClient) alapszik.(a Flash-nél a kommunikáció az RTMP
protokollon AMF-vel zajlik, a lényeg, hogy köze sincs a HTTP-hez)
Tehát ha a JSF felhasználói aktivitást tapasztal, csak a HTTPSession lesz
frissítve. Ha a felhasználó csak a Flash klienst használja, akkor csak az
IClient a Red5 szerveren.
Így előfordulhat, hogy egy idő után az egyik session érvényes lesz, míg a
másik nem.
Én viszont azt szeretném elérni, hogy egy user = egy számítógép = egy
session = egy session id.

amennyire én tudom Session state tárolására 3 lehetőség van:

1. a web-tier-ben a HTTPSession interface-vel, ahogy eddig.
http://java.sun.com/blueprints/qanda/web_tier/session_state.html
Ez nem jó nekem mert csak HTTP kapcsolatokra jó. A JSF alapból ezt
használja, könnyű kezelni, session failover, session replication, stb...

2. ejb-k szintjén:
http://java.sun.com/blueprints/qanda/ejb_tier/session_state.html
Ehhez még nem volt szerencsém, és a példák is 10 évesek.

3. eis-tier-ben:
http://java.sun.com/blueprints/qanda/eis_tier/session_state.html
Ilyet már csináltam. Session entity-k adatábizsban és készítettem hozzá egy
webservice-t.
A session id -t minden esetben url rewriting-el küldtem vissza (Flash és
sima HTTP request).
A gondom ezzel, hogy nincs ötletem, hogy lehetne a JSF-et integrálni a saját
session kezelésemmel.

Szerintem a most is a harmadik opció lenne az ideális.
Viszont szeretném kikérni olyanok véleményét is, akiknek volt már dolguk
hasonló problémával.

Üdv: Laci