[Java lista] javadoc2pdf

Molnár Miklós timortinj at freemail.hu
2010. Már. 16., K, 05:28:14 CET

Hali,

Van bevált módszeretek arra, hogy a forrásfát valamilyen módon a HTML
JavaDoc formátumból PDF formátumba alakítsam, viszonylag kevés munkával?

Itt egy lassan három éve felmerült téma, és mivel most kellett küzdenem
vele, így megosztom a tapasztalataimat. És persze kiváncsian várom, hogy
milyen jobb - nem ilyen durván Windowshoz kötött - megoldás létezik,
aktuálisan ajánlhatóan.

1. http://www.allimant.org/javadoc/index.php
Adott a fenti site, ahonnan mindig szépen le lehet tölteni chm-ben a gyári
hivatalos SUN-os doksikat. Adódik az ötlet: javadoc->chm->pdf.

2. http://www.burgaud.com/category/jd2chm/
Az 1.honlapon ajánlódik ez a kicsike és dokumentált free-progi, ami
megcsinálja chm-fordításhoz szükséges állományokat, a javadoc alapján. Van
egy másik fee altenatíva is erre a célra -> javadc2chm)

3. http://www.vizacc.com/products.aspx
Ugyanott van szintén link erre a szintén freeware authoring-toolra. De
ugyanígy jó lehet a szintén ingyenes Microsoft tool is (HTML Help Workshop).

Kipróbáltam két commercial chm2pdf toolt:

I. http://www.processtext.com/abcchm.html -> (20 USD)

II. http://www.theta-software.com/chmtopdf.htm  -> (180 EUR)

A Java-tutorial CHM-et megkonvertálva, az I-re 820 oldalas, II-re 3200
oldalas (!) pdf-et kaptam. Magyarán a 20 USD-s verzió volt a szimpibb (az
erdők kímélése szempontjából). Nagy minőségi különbséget nem vettem észre a
két kapott pdf között. Mindkét progi jó pár percig elmolyolt a 18 MB-os
CHM-en.

MM