[Java lista] OSS

Tamás Cservenák tamas at cservenak.net
2010. Már. 29., H, 16:36:36 CEST

Sziasztok,

nagyon gyakran látom "hazai körökben", hogy kicsik és nagyok, szakik és
laikusok, de a lagbosszantóbb, hogy a kollégáim nem tudják, nem értik mi az
az Open Source és hogy működik.

Továbbá, az a tapasztalatom, hogy Magyarországon Java körökben nem "menő" az
Open Source részvétel.

Vannak felmérések, pl. a RH felmérése ahol Magyarország szépen szerepel, de
ez mint tudjuk, a Linux miatt van ;) (közben az RH frissített, az eredetin
"sárgák" voltunk):

http://www.redhat.com/about/where-is-open-source/environment/
http://people.apache.org/map.html

Tudom, vannak menő magyarországi OSS projektek (MPlayer itt indult
tudtommal), sok mas linuxos is, de mégis, hol a Java? (igen, tudom,
spekulálok, nincs adatom). És én főleg a Java projektekre gondolok.

Számomra kitűnő és szívmelengető példa amit a Verhás testvérek tettek (céget
vagy manufaktúra nevet nem említek mert az reklám lenne :P ). Miért nincs
több ilyen? Miért nem jellemző ez? Miért gondolja az egyén, hogy valami X
cég jobb "ugródeszka" mint az OSS?

Várom a véleményeket. Várom az ötleteket is!

Thanks,
~t~