[Java lista] OSS

Tamás Cservenák tamas at cservenak.net
2010. Már. 29., H, 17:11:53 CEST

Ha már silány minőségű kódrol beszélünk, egy kis fikció:

Volt egyszer egy hirdetés, fejlesztői munkát ajánlottak, én "dolgoztam fel"
a jelentkezőket (előszűrés, nem interjú). Jelentkezett X fejlesztő, kezdő,
nem-kezdő, haladó és "guru" (saját minősítése a jelentkezőnek). Kikaptam egy
igéreteset, nagyon szép CVje volt. De nem érdekelt. Voltak ilyen olyan
plecsnijei. Azok sem érdekeltek. Tovább kutakodtam, meg akartam ismerni az
embert. De a leadott anyagból nem tudtam közelebb férkőzni hozzá.

Végül, kódot kértem az embertől... mert a papírjaiból _semmi_ sem derült ki
(jelzők, plecsnik, nagynevű multi cégek mint volt munkáltatók voltak). "Írok
és, de milyen problémára, mit oldjak meg?" jött a válasz. Ez nem ZH,
gondoltam magamban. "Bármit. Bármit. A volt munkáidból, a hobbidból, a legó
robotodból. Bármit." -- ment az új reply.

És itt elakadtunk. Az alak azt hitte "baxxogatom", és pedig komolyan
gondoltam. Az eddigi kódjai "zártak", "nem mutathatja meg azokat, üzletit
titok" (valójában az előző munkáltató tulajdonát képezték). Nincs semmi sem
a fiókodban? Amit otthon kedvtelésből csinálsz. Valami példa ami a "saját
szived ügye"? Egy álomprojekt, amin esténként álmodozol és kuksolsz egyedül
a sötétben, mikor a (csajod | gyerekeid | szüleid | ....) már ágyban
vannak..? Akár egy szalvétadarab, egy sörrel átitatott újságfecni
kézírással, valami kódrészletekkel, bármi? Firka, minden megteszi!

Nem volt. Mert hát a munka az munka, a szabadidő az szabadidő.

Kivettem a kupacbĂłl. :)

(fiktív) Tanulság: az OSS az TE vagy. Nincs nála jobb CV. Kiteszed a
"művedet" a kirakatba. Ha még mások használják/breckálják is, az már csak
tiszta nyereség.

Thanks,
~t~