[Java lista] OSS

biziclop biziclop at gmail.com
2010. Már. 29., H, 18:07:30 CEST

2010/3/29 Tamás Cservenák <tamas at cservenak.net>:
> Ok, vettem. Elnézést, indulatos vagyok.
> De én pont erre gondolok: "csak magamnak készült, olyan is". Ez mit jelent?
> Milyen az?
> Mi az ami készteti a fejlesztőket, hogy a saját (tizeniksz utáni) kódjukat
> rejtegessék és így minősítsék?

Mondjuk például nem feltétlenül akarok olyan kommenteket publikálni,
hogy "faszom ebbe azi opengl implementációba", hogy egy konkrét
példából induljak ki.  Vagy mondjuk a kód teljesen konfigurálhatatlan:
egy feladatra készült, azt csinálja meg. Na az ilyesmibe mindig
belekötnek. Kell ez neekm? Nem igazán.

> Mi garantálja a munkaadódnak, hogy a neki írt kód "nem olyan"? (már amilyen
> az). Őszíntén, ha ezt a dumát nyomnád, én nem hinnék neked. Mivel győznél
> meg engem, hogy a nálam írt kód "másmilyen" lenne.

Talán azzal, hogy ha megkérsz rá, hogy írjak valamit, akkor azt
máshogy írom meg. Ha egy interjúhelyzetben nem vagy képes vagy
hajlandó nekem egy feladatot kitalálni, mi garantálja azt, hogy ha
elvállalom az állást, nem járok uganígy?

Ez egyébként elég régóta bassza a csőrömet: miért kell mindig mindent
jelek és ómenek kuszaságából kihámozni? Mi történt a jó öreg
rákérdezéssel? Egyszer voltam egy állásinterjún, ahol egy grafológus
spiné elemezte a személyiségemet. Mondjuk én már ekkor tudtam, hogy
csak egymás idejét pazaroljuk, de gondoltam, az interjút most már
végigülöm, hátha lesz valami vicces. Hát volt, a néni közölte, hogy az
elemzés alapján erős az analitikus gondolkodásom és szókimondó vagyok.
"Hát ez kb. öt perc beszélgetésss utan is kiderült volna, baszod." -
nem válaszoltam erre, mert azért annyira nem vagyok szókimondó.

De tényleg elkanyarodtunk.

Becsszóra, ha valaha is írok otthon olyasmit, aminek minimális esélye
van arra, hogy rajtam kivól bárki mást érdekeljen, és használható
formába tudom hozni, publikálom.

lsp