[Java lista] Válasz: Re: Válasz: Re: Egy NB6.8-as buildAll script keszitese

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2010. Már. 29., H, 20:21:45 CEST

Halihó!

2010. március 29. 19.00.52 Zsombor dátummal ezt írta:
> Éppen, hogy az volt a tapasztalat, hogy két gépen csak akkor reprodukálható
> egy build, ha előtte az ember törli a cachet, a lokális repót, a home
> könyvtárban levő settings.xml-t, ezért lenne jó, ha egy svn-ben tárolt,
>  lib, pardon "repo" könyvtárat meg lehetne adni, hogy itt van az összes
>  függőség, máshoz ne forduljon.

  Én ilyesmivel nem találkoztam. Mint lentebb írtam, a -U paraméter mindig
mindent ellenőriz és frissít a távoli repóból (különféle hash-ek alapján,
tehát nem jár extra hálózati forgalommal, de idő).
  Nem tudom, mikor töröltem utoljára a .m2 könyvtárt a gépemen, nem szoktam.
Mégis mindig jó a build. Ha egzakt build kell, akkor a verziókat az ember
pontosan meghatározza, és akkor mindig az fog keletkezni, aminek keletkeznie
kell.

> Ha lokálisan futtatod, akkor azzal a többi fejlesztő nem lesz kisegítve,
> annyival vagy előrébb, hogy ahelyett, hogy azt mondanád, hogy futtasd le a
> "mvn install:jar -DgroupId=... -Dfile=..." -t azt írod le, hogy telepits
> nexus-t, aztán oda töltsd fel ezt a jar-t ilyen névvel. Ha jól értem a
> válaszodat.

  Nexus-t nem lokálisan kell futtatni, hanem egy olyan szerveren, amelyet
mindenki elér. És adni mindenkinek nevet és jelszót. Akár LDAP/AD háttérrel,
azonosan az SVN repó nevével és jelszavával. Ezek után pontosan meg tudod
mondani, hogy ki-hova-mit-mikor tölthet fel, vagy érhet el.
  Ezek után csak és kizárólag ezt a repót adod meg, mint repository, és minden
külső függőséget már a Nexus-on át kezelsz. És minden szép és tiszta lesz.
Mindent a helyén kell kezelni. Egy cég, egy bináris repó.

> Szeretem ha a build környezet verziózva van, és minden ami változhat. Az
> svn repóban tárolt jar fileok problémáját nem teljesen értem.

  A pom.xml verziózott. A jar fájlok - legyenek belső vagy külső függőségek -
verziózottak. Nem értem a problémád... :)

> Természetesen nem az eredmény artifactokra gondolok, hanem az inputra.

  Én is arra. SVN esetén hogy verziózol JAR fájlokat? Milyen "szabvány"
szerint? Mert a legtöbb JAR nincs verziózva.
--
Auth Gábor