[Java lista] OSS

Laja laja at freemail.hu
2010. Már. 30., K, 11:16:02 CEST

Hi!
> Olyan programozót, aki a munkahelyi feladatokon _kívűl_ nem talál
> valami "csemegét" (akár egy újdonság, vagy saját téma), és azt otthon
> totojgatja.... azt nem beskatulyázottnak hívják?
Nem. Illetve hívhatod aminek akarod, de attól még nem az :)
> mit csinál a kubikos? Azzal amit adnak neki, azt amit mondanak neki.
> És mikor hazamegy, gondolom nem áll neki otthon is folytatni, pl.
> árkot ásni hobbiból. Őt megértem, hogy útálja azt amit csinál. De hogy
> egy felsőfokú végzettségű ember, aki sok-sok évet járt iskolába, csak
> azért hogy csinálhassa azt amit csinál, és ne _szeresse_ azt amit
> csinál ("eltűri", az megfelelő lenne, mivel mhelyen megcsinálja de
> otthon rá sem néz).... Azt nem tudom megérteni. Az elb...szott egy
> szitu lehet. Az ilyen munkába is útál járni, nem? És akkor milyen a
> munkamorálja? Nekem kubikos nem kell.
Érdekes egy felfogás, de valójában magadat tartod ideálisnak, és ezt
próbálod megmagyarázni :)

Képzeld, nekem éveken át számítógépem se volt otthon (illetve volt nem
is egy, de össze se volt rakva). Most is csak azért van otthon gép, mert
gyerekek azon játszanak, meg mert a fényképeket azon rendezgetem időnként :)
Dolgozom én eleget a géppel egész nap. Ha valami érdekel, akkor inkább
bent maradok még, és kipróbálom, vagy megnézem. Otthon várnak a skacok,
meg egymillió más dolog. Így is a garázsban egy éve nincs rend rakva...
;) Este 10-kor meg legritkább esetben van kedvem gépet kapcsolni. Inkább
olvasok (sokszor persze szakmai könyvet :).
Pár éve volt egy időszakom, mikor megint rámjött a játszhatnék. No akkor
vettem konzolt. Egyszerűen mert semmi kedvem nem volt otthon is azzal
tölteni az időmet hogy telepítgessek meg registryt túrjak...
> És tudod, mikor egy "agyonsminkelt" kódot dugnak az orrod alá, amiről
> minden lerí, puccparádés javadoc, minden taggel, meg @since 1.0 meg
> mittudomén, katonás formázással (habár az már IDE manapság), csak
> éppen nincs neki "íze". Olyan ideális, de egyben silány is, akármennyi
> is a javadoc meg az "ilyennek kell lenni" tankönyvekben és irodalomban
> szereplő bizbaszok rajta. Olyan tankönyvbe való, steril. És 99.99%
> hogy a jelentkező ilyen kódot a munkahelyén _NEM_ fog írni. Soha.
>
> A szaftos kód, amiben az OpenGL implementációt szidják, vagy az APIt.
> [...]
És mit mondtál volna, ha odaadom a php-ban összedobott könyvnyilvántartó
progimat? Azt hogy egy nagy gány. És az is. Egyetlen bejövő adat sincs
leellenőrizve, a design az gyakorlatilag nincs, hibatűrés nincs,
biztonsag az úgy ahogy van le van ejtve, nem portolható, nem többnyelvű,
stb. De nekem pont jó arra amire kell. Ha hiba van, F4 és kijavítom. Egy
csomó dolgot nem is lehet benne megcsinálni, mert egyszerűen inkább
megcsinálom SQL konzolból...  Az adatszerkezet is egyszerű, de az az
egy-két könyvem ami kilóg belőle, azt fejből is tudom hogy nem egészen
úgy van mint ahogy látszik :)

Na most ez alapján felvennél? Kétlem... (És nem fogom sehova sem
kitenni, mert igényesebb vagyok :)
> Világos voltam? :D
Igen. Nehezen tudod elképzeli, hogy ha valaki nem úgy él, meg
gondolkodik mint te, akkor az lehet ugyanolyan jó munkatárs. ;)

Laja