[Java lista] verzióváltás, méretezhetőség - JEE

Zsombor gzsombor at gmail.com
2010. Május. 25., K, 14:45:17 CEST

2010/5/25 Jozsef Bodnar <bodnar.jozsef at gmail.com>

> [...]
> továbbfejlesztésre kerül a program, és az adott entitás bővül még egy
> adattaggal. Esetleg ennek az adattagnak van valami alapértelmezett értéke,
> hogy még bonyolultabb legyen ez az alapértelmezett érték függ egy már
> meglévő adattag értékétől.
> Eddig az általam fejlesztett 2 rétegű alkalmazásoknál verzióváltáskor
> lefutott egy sql script ami felvette az új mezőt a táblába és a
> feltételeknek megfelelően beállítja az új mező értékét a meglévő adatokra -
> majd ha esetleg kötelezően kitöltendő mezőről van szó egy alter table-el not

Be lehet kapcsolni, hogy a hiányzó oszlopokat hozza létre, ezt egyesek nem
szokták szeretni, én kedvelem. Ha ennél bonyolultabb a helyzet, akkor vagy
az inicializálásnál megnézem a Version db táblát és végig pörgetem a hiányzó
változtatásokat, de erre is viszonylag kulturált megoldások vannak már, pl
ez : http://www.liquibase.org/

> A másik kérdésem az lenne, hogy van e valami módszer arra, hogy hogyan
> lehet egy alkalmazás "teljesítményigényét" "belőni"? Egy adott alkalmazás
> adott hardver/szoftverkörnyezetben hány felhasználót/tranzakciót képes
> kiszolgálni.

Van egy titkos módszer, úgy hivják, hogy : teszt, teszt, teszt ;)

Zs