[Java lista] ThoughWorks technology radar szerint a Java döglődik

Peter Verhas peter at verhas.com
2010. Sze. 2., Cs, 09:56:09 CEST

Azért ez nem egy akármilyen kis cégecske, hanem a Thoughtworks. Ez az
a cég ahol Martin Fowler is dolgozik (http://martinfowler.com/). Sokan
olvastunk könyveket tőle, és nem rosszak a könyvek.

És valóban az is benne van a cikkben, hogy bizony a JavaScript jön föl
a szerver oldalon. És ez erősen elgondolkoztat. Azért is
elgondolkoztat, mert érezni, én is úgy érzek, mint Mester József
kolléga. Ennek ellenére elolvasom amit okos emberek mondanak, és
elgondolkodom, hogy nem nekik van-e igazuk. Miért olyan jó a Java
nyelv? (Nem a JVM. A JVM, mint technológia továbbra is core a
tanulmány szerint és alkalmazandó.) Mi a baj a JavaScripttel?

Próbálok elszakadni a saját programozási stílusomtól, amikor erre
gondolok, és elszakadni attól hogy nekem milyen prioritásaim vannak.
Megpróbálok egy fejlesztő cég vezetőjének a fejével gondolkodni (az
mindegy, hogy egy cégen belül inhouse vagy piacra fejlesztenek).

Az a nyelv a nyerő, amiben minél gyorsabban tudnak az emberek
elfogadható minőségű programot gyártani. JavaScript-ben, JRuby-ban
gyorsabban lehet dolgozni? Az eredmény ugyanúgy futó kód a JVM-ben.

Péter