[Java lista] NPP és szomszédos jelenségek (was: döglődik)

ern0 ern0 at linkbroker.hu
2010. Sze. 2., Cs, 13:15:49 CEST

>> http://re.blog.hu/2010/03/02/dunning_kruger_effekt )
>
> Ez ugye csak vicc?

Mármint melyik része? Tényleg vannak olyanok, akik önmaguk szerint
tudnak prgmozni, míg valójában egy ciklust nem tudnak megírni. Én láttam
olyan családanyát, kettőt is, akik csupa listázóprgmokat írtak, de úgy,
hogy mindig egy előzőből alakították át, így indult a fejlesztés:

  ZL LISTAZ23
  ZS LISTAZ24

(Intermission: milyen nyelven?)

De az még a jobbik eset, ha egy ciklust nem tud megírni, mert könnyen
kiszűröd, akár egy ilyen teszttel. Ismertem olyan prgmozót, aki az
SQL-ről ennyit tudott:

  select * from dbname where field=value order by x limit 10

Ja, és használható volt, azért baszták ki, mert kurva okosnak képzelte
magát, és aszerint is viselkedett úgy emberileg mint szakmailag. (Az
igazi kihívás: ilyen csókák után átvenni forráskódot.)

Mindennél van lejjebb, te is tudod.

Nekem a kedvenc műsorom a tehetségkutatók selejtezői (már amikor nem a
népdalénekes bácsikát hívják be kampó szöveggel). Ahogy ott
bikicsunájoznak annyi énektudással illetve zenei érzékkel, ugyanúgy
bátran elmennek prgmozni ugyanannyi tudással-érzékkel.

Aki meg ahhoz is hülye, az átpozícionálja magát tanácsadóvá vagy SEO-ssá.

Köszönöm, hogy elmondhattam.
--
ern0
dataflow programmer & evangelist