[Java lista] Szoftver-tesztelés

András Csányi sayusi.ando at gmail.com
2010. Sze. 5., V, 21:11:07 CEST

2010/9/5 Auth Gábor <auth.gabor at javaforum.hu>:
> Halihó!

>  Tegye fel a kezét, akinél egy közepesen összetett program a teszt- és az
> éles környezetben azonosan viselkedett... :)
>
>  Egy kezet se látok...  akkor meg minek annyit tesztelni? :D

Gábor, közepesen összetett programteszt...? Ez olyan mintha én azt
mondanám neked, hogy "...de tervezési minták felhasználásával
programozzál ám...!" :D
Tegyünk már különbséget olyan tesztek között amik bizonyítják a
megrendelőnek, hogy azt kapja, amit akart és olyan tesztek között,
amely ténylegesen, több módszer szerint, több szinten teszteli a
szoftvert. Az utóbbi egy cseppet sem érdekli a megrendelőt. Az előbbi
viszont igen.

Ha nem tudod megcsinálni azt, hogy a tesztkörnyezetben futó szoftver
és az éles környezetben futó szoftver ugyanúgy viselkedjen, akkor
valamit benéztél. :)

--
- -
--  Csanyi Andras (Sayusi Ando)  -- http://sayusi.hu --