[Java lista] Szoftver-tesztelés

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2010. Sze. 5., V, 22:40:24 CEST

Halihó!

2010. szeptember 5. 22.30.44 dátummal Peter Verhas az alábbiakat írta:
> Keresztül kasul? Akkor ott a tervezés van elcseszve. Azt már nem tudod
> teszteléssel helyretenni. Esetleg elég lehet belerakni egy ESB-t.

  Attól még nem történik meg az a csoda, hogy az egyes modulok egyesével
tesztelve tökéletesen működnek, aztán az éles rendszeren kiderült, hogy a
programot egy felhasználó nem a specifikációnak / felhasználói kézikönyvnek
megfelelően használja, ezért egy modulban lévő apró változtatás úgy kihat az
egész rendszer működésére, hogy öröm nézni, ahogy ledől, mint a kártyavár.

> Ezt ismerjük. mohu?

  Nem, ez egy bank volt speciel. Ja, erről jut eszembe, a legjobb az, amikor
egy külföldi partner (esetleg maga az anyavállalat) elérhetővé tesz egy
szolgáltatást, aztán kiderül, hogy az egy sima PC valahol az IT részleg egyik
asztala alatt és DHCP-vel kap IP címet. Aztán nyomozd ki, hogy náluk miért
működik a dolog (névvel érik el), nálad meg miért nem (más lett az IP címe).

> Én láttam. A T egyes részlegein. Nem mindenhol.

  Nekem erre az a mondásom, hogy teljesen egyformán működő teszt- és éles
környezet nem létezik, csak a felületes tesztelés mondja ezt... :P
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor