[Java lista] Szoftver-tesztelés

Kovács Richárd kovacsricsi at gmail.com
2010. Sze. 6., H, 09:07:18 CEST

Szia!

On Sun, 2010-09-05 at 22:41 +0200, istvan.ketler at lhsystems.com wrote:
> Nem azt mondtam, hogy éles adatokkal tesztelj, csak azt mondtam, hogy
> az adatok mennyisége és minősége legyen olyan, amilyen a majdani éles
> rendszerben lesz. Ha százezres nagyságrendű járat lesz az élesben,
> amelyek ezres nagyságrendű origin-destination relációkat kötnek össze,
> és mindegyiknek lehet vagy 50 különböző paramétere (utasszám,
> terhelhetőség, hatótávolság, satöbbi), akkor ne tizes nagyságrendű
> járat két desztináció közötti összeköttetésével és 5-10 fix
> paraméterbeállítással tesztelj.

Nálunk (egy meg nem nevezett utazási irodának fejlesztünk) akkora
adathalmaz az amivel tesztelni kéne, hogy ember legyen a talpán aki ezt
manuálisan összeszedi, főleg úgy, hogy napi 3-5 feature, és ugyanennyi
bugfix megy ki. Gépiesen pedig, az éles tükrözése órákig tart, meg is
történik éjszaka, de mivel baromi sok a foglalás amiket az éles rendszer
meg is jegyez, a tesztkörnyezet már reggel 9-kor tele van nem létező
utazásokkal. A külföldi rendszerhez nem létezik csak papíron
tesztkörnyezet, így ha találok végre egy tesztelhető foglalást, akkor
mindeféle levelezésekbe kell kezdenek, hogy valaki törölje ki a
foglalásomat. Én csak osztani tudom Gábor véleményét, bonyolultabb
rendszernél, ahol külső beszállítók is vannak, esetleg nem is egy és nem
is egy országból, lehetetlen, hogy a tesztkörnyezet pontosan úgy
viselkedjen mint az éles.

Ricsi