[Java lista] Szoftver-tesztelés

bognár attila attila at netalfa.hu
2010. Sze. 6., H, 09:56:31 CEST

Sziasztok!

Elnézést, hogy kicsit "OFF" módon szólok be, de hátha jól jön valakinek.

Napjainkban vannak már tároló rendszerek, amik nyers adat szinten
képesek pillanatképet csinálni az adathalmazról és írható klónt
csinálni. Az egész mindössze 1 pillanatműve (tényleg). A teljességhez
hozzátartozik, hogy ehhez konzisztens állapotba kell hozni az
adathalmazt a tárolón, ez terhelés alatt álló rendszernél nem
feltétlenül triviális kérdés, de azért jó eséllyel megoldható (lásd VSS).
Mindez akár úgyis kivitelezhető, hogy másik (teszt)tárolóra vannak
replikálva az adatok (katasztrófa elhárítás miatt amúgy sem feltétlenül
árt), és akkor a tesztelés (például terheléses) nem az éles rendszert
húzza le.
Közel sem megfizethetetlen technológiáról van szó. Ahol
adathalmazügyileg nagyobb rendszerek vannak, ott valószínűleg legalább
kicsit komolyabb kiszolgáló infrastruktúra is van alatta (nem egy sufni
pc beállítva szervernek).

Ha ezt az egészet valaki kombinálja virtualizációval (ez nyilván közel
sem új dolog, például rendesen lehet közelíteni az éles rendszereket
legalább konfigurációs és hálózati szinten - akár teljesen elszigetelve
-, ami már önmagában emelni tudja a tesztelés színvonalát), sokkal
rugalmasabb és gyorsabb megoldásokat lehet kialakítani.

Ha valakit érdekel gyártó vagy egyéb további információ, állok
rendelkezésre, nem szeretném a szakmaiságot reklámmal összeszemetelni :-)

Üdv,

Attila