[Java lista] Szoftver-tesztelés

bognár attila attila at netalfa.hu
2010. Sze. 7., K, 07:08:32 CEST

Szia!

> Mostanában divat a virtualizáció, így sok esetben az éles környezet fizikai
> hardveren fut, a teszt környezet pedig virtualizálva, ez is jelenthet apró
> működésbeli különbségeket.

Ez milyen apró működésbeli különbségeket jelenthet? (olyanra gondolok,
ami a virtualizált rendszerek sajátja, nem pedig valamilyen hanyagság
következménye, ami fizikai vasak esetén is pont úgy előfordulhat)
Lehet, hogy van/volt ilyen, kiváncsi vagyok. Amire gondolni tudok: a
futó szoftver vagy valamelyik komponense ellenőrzi, hogy virtualizáltan
fut vagy sem (ennek kis esélyét látom nagy általánosságban), esetleg
valamilyen konkrét hardver meglétét feltételezi (például Broadcom
hálókártyát szeretne látni vagy adott típusú videó kártyát; Java listán
összetett rendszerek tesztelése kapcsán ennek sem látom nagy
valószínűségét).

Attila