[Java lista] JPQL dátum kezelések

Mariák Kálmán sirkalmi at kalmiesemese.hu
2011. Ápr. 6., Sze, 12:15:56 CEST

Sziasztok!

JPQL-ben szeretném szépen megoldani, hogy dátum számítás és
összehasonlítás során szűrjek rekordokat.

Ezzel próbálkoztam:
u.studentExtension.birthDate <= (CURRENT_DATE - :ageFrom YEAR)
Ahol az ageFrom egy egész szám. Ezt a kivételt dobja:

Internal Exception: NoViableAltException(83!=[799:1:
arithmeticExpression returns [Object node] : (n=
simpleArithmeticExpression | LEFT_ROUND_BRACKET n= subquery
RIGHT_ROUND_BRACKET );])java.lang.IllegalArgumentException: An exception
occurred while creating a query in EntityManager:
Exception Description: Syntax error parsing the query [SELECT u FROM
User u WHERE 1 = 1 AND u.studentExtension.birthDate <= (CURRENT_DATE
- :ageFrom YEAR) AND u.studentExtension.birthDate >= (CURRENT_DATE
- :ageTo YEAR) ], line 1, column 69: unexpected token [(].

Mit csinálok rosszul és hol találok ezekre példákat? Próbáltam neten
keresni de nem találtam olyan oldalt ami direkt ezeknek a használatát
mutatná be.

Köszi a válaszokat!

Mariák Kálmán
alias sirkalmi