[Javalist] jndi

András Csányi sayusi.ando at gmail.com
2011. Dec. 29., Cs, 15:43:09 CET

Sziasztok!

A probléma amiben szeretném a segítségeteket kérni a következő:

Probléma 1:

Van nekem egy nagyon szép és okos REST alkalmazásom, ami EJB felé
szeretne matatni. De itt felmerül egy probléma. A doksik szerint ezt
csak úgy lehet, hogy JNDI -n keresztül érem el a session bean -eket.
Legyen így! Viszont ez a JNDI csatlakozás valamiért a halálba szívat
engem.

Azt mondja nekem a jboss-6.1, hogy:

16:59:12,882 INFO  [org.jboss.ejb3.session.SessionSpecContainer]
Starting jboss.j2ee:ear=DiLibEAR-ear-1.0.0.ear,jar=DiLibCoreLib-1.0.0.jar,name=PartnersBean,service=EJB3
16:59:12,883 INFO  [org.jboss.ejb3.EJBContainer] STARTED EJB:
com.sayusiando.java.dilib.dilibcore.server.beans.session.PartnersBean
ejbName: PartnersBean
16:59:12,888 INFO
[org.jboss.ejb3.proxy.impl.jndiregistrar.JndiSessionRegistrarBase]
Binding the following Entries in Global JNDI:

        DiLibEAR-ear-1.0.0/PartnersBean/remote - EJB3.x Default Remote
Business Interface
        DiLibEAR-ear-1.0.0/PartnersBean/remote-com.sayusiando.java.dilib.dilibcore.server.beans.session.interfaces.PartnersBeanRemote
- EJB3.x Remote Business Interface

Ezek szerint minden rendben van.

Van itt egy nagyon egyszerű kis kód, amivel szeretném a
PartnersBean/remote -ot elérni és a jboss doksija [1] alapján készült:

try {
            InitialContext ctx = new InitialContext();
            connection = (PartnersBeanRemote) ctx.lookup("PartnersBean/remote");
        } catch(Exception e) {
            logger.info("elhasalt a csatlakozas..." + e.getMessage());
        }

Ez mindig azt mondja, hogy:

16:59:18,516 INFO
[com.sayusiando.java.dilib.rest.dilibcore.PartnerService] elhasalt a
csatlakozas...PartnersBean not bound

Próbáltam már azt is, hogy csak símán a "PartnersBean" értéket adtam
meg a lookup -nak. De az eredmény pontosan ugyanez. A kérdésem, hogy
itt most mit kell megadni neki? A teljes elérést (már ha egyáltalán
az, amit a JBOSS kiír deploy -kor az az)? Mármint a
"DiLibEAR-ear-1.0.0/PartnersBean/remote" -ra gondolok.

Probléma 2:

A másik problémám, hogy a jboss doksija emlegeti a @LocalBinding és a
@RemoteBindig annotációkat. Ezek az alábbi maven függősékhez
tartoznak.

<dependency>
            <groupId>org.jboss.ejb3</groupId>
            <artifactId>jboss-ejb3-ext-api</artifactId>
            <version>1.1.1</version>
            <scope>provided</scope>
</dependency>

A probléma ezzel az, hogy hiába van megadva a jboss repo nem tudja a
maven letölteni a jar -t és nem fordul a kód. Ilyenkor mit tudunk
tenni? Kiseggeljük, amíg lesz ilyen jar a repóban vagy használunk
valami jboss mentes megoldást? Mondjuk a "Probléma 1" pontosan erre
irányulna, de ott meg el vagyok tévedve.

[1] - http://docs.jboss.org/jbossas/docs/Server_Configuration_Guide/4/html/EJB3_Services-Session_Beans.html

Előre is köszönöm a segítséget! Remélem, hogy nem kérdeztem nagyon
nagy lámaságot. :)
--
- -
--  Csanyi Andras (Sayusi Ando)  -- http://sayusi.hu --