[Java lista] Spring jar-ok, hol vagyok? :-)

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2011. Feb. 14., H, 14:10:16 CET

Hi,

> A Spring és egyéb más nagyobb könyvtárakat szeretném a webapp/lib alól
> kivenni a tomcat/lib alá memória gazdálkodás miatt. A keretrendszerünk
> részévé szeretném tenni a Spring-et de, ha mindig az adott webapp alá
> teszem be akkor több száz site esetén a világ összes memóriája sem elég
> neki.

  Attól, hogy ott van egy jar, még nem töltődik be, ha semmi nem
használja, akkor nem foglal memóriát, ha szükséges, akkor is csak az
adott "class" töltődik be, a Java "on demand" tölti be a szükséges
osztályokat. :)

> A problémám az, hogy egyes jar-ok jól működnek a tomcat/lib alatt mások
> meg nem, mert kivételt kapok induláskor. Nem szeretném egyesével végig
> kisérletezni, hogy mi az ami mehet a tomcat/lib alá és mi az ami nem.
> Tudtok valami ezzel kapcsolatos irományról vagy van esetleg személyes
> tapasztalatotok ezzel kapcsolatban?

  Ismerni kell az adott alkalmazásszerver classloader hierarchiáját, nem
ismerem pontosan a Tomcat6 esetén, a war csomagolás elvileg parent last
classloader-t használ, ha valamit beteszel a közösbe, attól még működnie
kell, feltéve, hogy az adott jar további függőségeit is közösbe tetted.
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor