[Javalist] cassandra buhera

Zsombor gzsombor at gmail.com
2011. Nov. 17., Cs, 13:56:04 CET

Nyilván nem akkor van baj, ha dvd iso fileokat akarsz egyben mongodb-ben
tárolni, hanem ha mondjuk sok ezer egyedi rekordot. Miután egy szálú az
egész, akkor sem fogsz tudni a másodpercenkénti X ezer rekord lementése
fölé menni,ha nem 1,hanem 8 processzoros gépet használsz, vagy több
példányt futtatnál replicasetként. Persze shardolni lehet, de akkor vagy
beiktatsz egy külön mongos réteget, vagy az alkalmazásodat úgy írod át,
hogy ő kezelje ezt. S majd a háttérban, mondjuk reportoláshoz fésülöd össze
a dolgokat. S azért annyival nem gyorsabb mint egy mysql/postgres, mondjuk
2szer gyorsabb egy rekord beillesztésénél.
Nem rossz, de azt nem mondanám, hogy jó a rákra, meg az AIDS-re, s megjavul
tőle a világ összes népe :)

Zs

On 2011.11.16. 10:24, "Laszlo Hornyak" <laszlo.hornyak at gmail.com> wrote:

2011/11/16 Zsombor <gzsombor at gmail.com>:

> Egy beágyazott, clusterező adatbázist én is már keresek egy ideje, ezen
> kivűl tárolja perziszten...
Hat a sync az mindig szopas, szerencsere az az app, amivel
tesztelgetek nem akar syncelni, annyira nem fontos neki. De azert ha 1
szalon is ir, egy szal gyorsabban tud szerializalni akarmilyen
formatumba, mint ahogy egy igen izmos hdd ki tudja irni. Pl 600
meganyi adatot 1 masodperc alatt siman kiteszel standard java
szerializacioval. Ugyanennyit nem is tudom milyen szuper raides
merevlemez konfiguraciora lehetne kitolni 1 masodperc alatt. Meg a
SSD-nek is valahol 150 mb/s korul van az irasi sebessege, a jobbaknak.
Szoval ez csak nem lehet fajdalmas korlat. Vagy felreertek valamit?