[Javalist] szuperkezdő, doksit már olvastam és nem értem! maven kérdések

András Csányi sayusi.ando at gmail.com
2011. Okt. 1., Szo, 18:53:05 CEST

Üdv!

Lenne egy-két kérdésem ezzel a jószággal kapcsolatban. :)

Egyrészt az, hogy kell-e nekem?
Az én esetemben az van, hogy van egy pár projekt, amin dolgozom és
arra tanítottak nálam bőven tapasztaltabb emberek JEE világban, hogy
ezeket is szabdaljam szét kisebb projektekre, hogy legyenek jar
fájlok, amiket fel tudok használni. Így csináltam. Az eredménye az
egésznek, hogy egy-egy projekt 3-10 alprojektből áll és szép nagy ant
szkripteket írogatok, hogy az egyes projektek függőségei kezelve
legyenek. Bevallom, hogy ezt már unom. Ennek a megoldására akarom
használni a mavent. Amit eddig láttam belőle arra azt mondom, hogy nem
lesz könnyű szülés, de hasznos, mert megkímélhet egyéb szívásoktól.
Nem beszélve arról, hogy nagyvállalati környezetben is elterjedt.

Szóval telepítettem egy eclipse -t és arra felkerült a maven tool is.
De amit nem tudok megoldani, hogy a kis projektjeim a maven projektbe
bekerüljenek, mint egy modul. Nem tudom az eclipse-t rábeszélni arra,
hogy az svn-ből szedje le a dolgokat és pakolja be, mint egy maven
modul. Ha meg kiszedek (checkout) az svn -ből, akkor meg a pom.xml
szerkesztésekor nem tudom hozzáadni, mint modul. Ha a pom.xml
szerkesztésekor meg azt mondom, hogy csináljon nekem új modult, akkor
meg egy szűz, új project jön létre és abba kellene belevarázsolnom a
már meglévő forráskódot. Ezt nem akarom, mert csomó hibát lehet (én
tudok!) véteni.

Olvasgattam tovább a maven doksit és eljutottam odáig, hogy lehet,
hogy csinálnom kellene egy "Internal Repository" -t. De ezzel
kapcsolatban is felmerültek bennem a kérdések, mert annyira
felületesek a doksik, amikkel eddig találkoztam, hogy fejfájásom van
tőlük. Kell nekem egyáltalán helyi tároló? Ebben a helyi tárolóban a
forráskód is tárolva van? Ha igen, akkor mennyi időnként rakom fel
oda, mert nyílvánvaló, hogy az svn csinálja a verziókezelést. Azt írja
a maven wedoldala, hogy vannak programocskák amivel tudom piszkálni a
helyi tároló tartalmát, de pl a Nexus -t hol találom meg az
eclipse-ben, mert a doksi szerint benne van!

Előre is köszönöm a segítséget és a türelmet! :)

András

--
- -
--  Csanyi Andras (Sayusi Ando)  -- http://sayusi.hu --