[Javalist] szuperkezdő, doksit már olvastam és nem értem! maven kérdések

Laszlo Hornyak laszlo.hornyak at gmail.com
2011. Okt. 1., Szo, 20:21:42 CEST

Hali!

2011/10/1 András Csányi <sayusi.ando at gmail.com>:
> Üdv!
>
> Lenne egy-két kérdésem ezzel a jószággal kapcsolatban. :)
>
> Egyrészt az, hogy kell-e nekem?
> Az én esetemben az van, hogy van egy pár projekt, amin dolgozom és
> arra tanítottak nálam bőven tapasztaltabb emberek JEE világban, hogy
> ezeket is szabdaljam szét kisebb projektekre, hogy legyenek jar

Ha van ra modod, szedd szet a projectedet tob projectre akkor, amikor
ez valami konkret problemara megoldas. Amig csak a strukturalas
kedveert csinalod, vagy azert mert a halalcsillag epitoi is pont igy
csinaltak, addig nem erdemes. Persze ujgyakorlatnak nagyon jo :)

> [...]
> De amit nem tudok megoldani, hogy a kis projektjeim a maven projektbe
> bekerüljenek, mint egy modul. Nem tudom az eclipse-t rábeszélni arra,
> hogy az svn-ből szedje le a dolgokat és pakolja be, mint egy maven
> modul. Ha meg kiszedek (checkout) az svn -ből, akkor meg a pom.xml
> szerkesztésekor nem tudom hozzáadni, mint modul. Ha a pom.xml
> szerkesztésekor meg azt mondom, hogy csináljon nekem új modult, akkor
> meg egy szűz, új project jön létre és abba kellene belevarázsolnom a
> már meglévő forráskódot. Ezt nem akarom, mert csomó hibát lehet (én

Ha mar letezo forrasfad van, akkor csak importald be a projecteket.
Ha most csinalod a modulokat, akkor a "New" menuben van maven module
is, ott tudsz egy projectedhez uj modult hozzaadni.

> [...]
> hogy csinálnom kellene egy "Internal Repository" -t. De ezzel
> kapcsolatban is felmerültek bennem a kérdések, mert annyira
> felületesek a doksik, amikkel eddig találkoztam, hogy fejfájásom van
> tőlük. Kell nekem egyáltalán helyi tároló? Ebben a helyi tárolóban a
> forráskód is tárolva van? Ha igen, akkor mennyi időnként rakom fel
> oda, mert nyílvánvaló, hogy az svn csinálja a verziókezelést. Azt írja
> a maven wedoldala, hogy vannak programocskák amivel tudom piszkálni a
> helyi tároló tartalmát, de pl a Nexus -t hol találom meg az
> eclipse-ben, mert a doksi szerint benne van!

A local repoba (~/.m2/repository) mvn install-lal kerulnek be a csomagjaid.
A distributed repoba (amit a distributionManagement taggel buheralsz)
mvn deploy paranccsal megy be.

Sokan hasznaljak a googlecode-os svn repositoryjukat maven reponak. Az
eleg olcso megoldas. A nexus is baromi jo, nagyon birom, de elso
lepeskent siman tokre eleg egy scp vagy webdav + httpd megoldas is.
Amikor rajossz, hogy telleg nexus KELL, mert pl annyi snapshotot
generaltal, hogy mar nem fer sehova, akkor a nexussal meg tudod majd
etetni a sima filerendsyert is.