[Javalist] Válasz: Re: szuperkezdő, doksit már olvastam és nem értem! maven kérdések

Richard O. Legendi richard.legendi at gmail.com
2011. Okt. 2., V, 18:18:14 CEST

Én inkább itt ellentmondanék Ivánnak :-)

Szerintem pont a kezdeteknél nagyon hasznos tud lenni a GUI-s
klikkelgetés, ha még nem tiszta, mi az SVN/Maven repo. Utána ráérsz majd
kitapasztalni a konzolos bűvészkedést, ha szükség van rá.

SVN plug-in telepítését mindenképp ajánlanám (még akkor is, ha nem
használod), mert bizonyos project beállításoknál kemény binary conflict
sorozatot okozhatsz magadnak (és a többieknek).

Gondolok itt arra, hogy ha nincs plug-in, akkor pl. az Eclipse szívesen
másolgatja a bin könyvtárba az ".svn" mappákat, azok tartalmával együtt,
ami egy figyelmetlen commit után komoly őszüléshez vezet :-)

Ha meg pl. konzolos vagy teknősös klienst használsz, akkor is hasznos a
plugin, mert szimbiózisban tud élni az azok által csinált .svn fájlokkal
(mutatja a project explorerben, hogy mik módosultak, mi a head url,
etc.). Nekem ezzel még nem volt bajom, de el tudom képzelni, hogy
okozhat gondokat, ha ezt is-azt is használod párhuzamosan (commitolsz,
ilyesmi).

Ha szereted a konzolos cuccokat, akkor inkább Subversive-et ajánlom
(azok csinálják, akik az SVN-t is írták, így közelebb áll az eredeti
elképzelésekhez, és pl. látod az SVN konzolban, hogy mit csinál, milyen
utasításokat hajt éppen végre a klikkelésre). Én személy szerint jobban
szeretem a Subclipse-et, szerintem teljesen kényelmes.

Eclipse M2 pluginja gazos néha, az igaz (pl. nekem asszem a 3.0.2-beta
verzióval volt 2 fél délutános melóm legenerálni egy site-ot, mire
összehegesztettem egy működő konfigot a compatibility matrixok alapján).
Hab volt a tortán, hogy pont összeakadt az Eclipse-ben valahogy az SVN
és a Maven plugin, és mindenféle mágiákra volt szükség, hogy egyáltalán
frissíthessem. De meg lehetett oldani.

A Maven plugint is hasonló okok miatt ajánlom, szerintem az elején tök
hasznos, ha van csilivili POM editor, a dependency-ket hozzá tudod adni
egy varázslóval (főleg az elején nagyon hasznos, hogy regexpet is
megadhatsz pl., így ha nem tudod, hogy keresd mondjuk a junitot,
használhatod a "*junit" kifejezést, és mutatja az összes illeszkedőt),
archetype selectionnél is sokat tud segíteni, beköti a unit testeket, ha
a POM-ot szerkeszted, van kódkiegészítés, ilyesmi. Van most valami
"Materialize project from SCM" wizard is, ami talán segíthet is
kirántani Maven projectet a repoból, én még nem használtam.

Aztán ha már minden megy, lehet konzolozni, ha kevés, amit az IDE nyújt.
Az a lényeg, hogy neked kényelmes legyen.

Ricsi