[Javalist] [spam] Re: [spam] Re: CGI variable

Peter Verhas peter at verhas.com
2011. Sze. 23., P, 08:46:13 CEST

Ezt a proxy fejlécet (x-forwarded-for) abban az esetben szokás használni, amikor a proxy nem a "kliens" oldalon van, hanem a szolgáltatási, szerver oldalon. Tehát ne az ADSL kis syslink routerére tessenek gondolni, ami valóban nem fogja a belső 192.168.x.x IP címeket belerakni a header-be (senkinek semmi köze hozzá). Sokkal inkább egy olyan proxy amelyik a szolgáltatási hálózat (mondjuk a CNN saját hálózatának a határán) kapcsolódik az internetre, és proxy-zza a bejövő kéréseket. Tipikusan nem minden kérést ugyan oda, hanem tartalom, session egyéb szerint terhelés elosztva (load balance). Ebben az esetben, mivel a proxy is a szolgáltató gépe, az alkalmazás számíthat rá, hogy a header-be berakja a távoli kliens IP címét, ha pedig az már belerakott valamit, akkor azt kikukázza.

Amit a http://hu.wikipedia.org/wiki/X-Forwarded-For oldal leír, mint tipikus használat, szerintem nem jellemző. Legalábbis soha nem láttam még olyat.

Gondolom a listán sokaknak triviális amit leírtam, de azt éreztem, a levélváltásokból, hogy nem mindenkinek.

--
Verhás Péter
peter at verhas.com
+36(30)9306805