[Javalist] System.out.println("árvíztűrő") probléma

Keresztes Jozsef jkeresztes at vati.hu
2011. Sze. 30., P, 10:47:49 CEST

Sziasztok !

Van egy olyan problémám hogy :
System.out.println("árvíztűrő")
A feladat az hogy ez ékezet helyesen jelenjen meg "mindenhol". Ha csak simán így használjuk akkor általában jó linuxon, netbeans-ben, stb, de nem jók az ékezetes karakterek amikor windows-ba nyitsz egy dos ablakot. Ezt már tudtam ezer éve, annak idején erre találtam megoldást:

    String encoding = "Cp852";
    System.setOut(new PrintStream(System.out, true, encoding));
    System.setErr(new PrintStream(System.err, true, encoding));
    System.out.println("árvíztűrő")

Igen ám, de ha ez be van drótozva a programba akkor nem lesz jó máshol az ékezet. Persze lehetne valami elágazást csinálni hogyha a környezet ez+az akkor beállítom, különben nem stb, jó gány megoldás lenne.
A kérdésem az hogy van-e erre valami TISZTESSÉGES megoldás ?

Joe