[Javalist] media store program

Molnár Miklós timortinj at freemail.hu
2012. Ápr. 13., P, 17:18:30 CEST

Hali,

Végig olvastam a threadet tanulságos volt! :o)

Az első vízválasztó ami nekem eszembejutott, hogy filerendszer (svn), avagy
adatbázis (pl.: Oracle). Milliós esetben én nem próbálkoznék
file-rendszerrel (Linux esetében sem). Ha meg strukturált adatok is vannak,
akkor hadd ne kelljen ecsetelni az adatbázisok előnyeit.

A következő vízválasztó, hogy mennyire intelligensen akarunk keresni? Bizony
az Oracle tud olyat, hogy arcot keres a képek között. Nem tudom hol tart a
technológia és mennyibe kerül.

A harmadik vízválasztó, az XML mint közös platform (félig strukturált
adatbázis). Az XML-nek a kereshetőségen felül vannak további nagyon
szimpatikus tulajdonságai (olvasható text-állomány, már most is vannak
rákonvertálható filetípusok (például kotta!!), diffelhető etc.). Lehet, hogy
még nem tart itt a világ, például PDF-et XML-be alakítani nem feltétlen
hálás feladat, de ha álmodozunk, akkor csináljuk rendesen :o)))

A negyedik vízválasztó a költségvetés. Addig amíg funkcionalitásról szoktunk
ábrándozni, hamar elszokott szaladni a ló velünk. ;) Van ami ezt támogatja
van ami azt, mindent senki sem támogat, viszont horribilis csillagrombolós
költségvetések is ki szoktak alakulni.

Én tehát azt mondom elsősorban a céltól, elvárt funkcionalitástól visszafele
kell haladni, priorizálni a szempontokat, párosítani a lehetőségeket, aztán
súlymátrixot számolni etc.

MM