[Javalist] saját objectkum JSP Tag Fileban

Király Péter kirunews at freemail.hu
2012. Aug. 2., Cs, 15:09:02 CEST

Sziasztok!

Nem kérdés, csak bírkóztam vele egy ideig, mire rájöttem hogy kell megoldani egy problémát, úgyhogy gondoltam megosztom, hátha valaki a jövőben bele fog futni.

JSP-ben csináltam saját Tag File-t, amivel <my:tag attrib1="${something}" /> típusú elemeket tudok használni egy JSP oldalon. Ment is minden, amíg egyszerű típusokat adtam át attribútumként, de nem találtam jó megoldást arra, hogy hogy adhatok át összetettebb objektumokat. A tutorialok általában mindig string vagy legfeljebb valamilyen szám átadásáról szólnak. A megoldás végül is egyszerű, a tag file-ban a típusnak meg kell adni - no nem a tényleges típust, hanem csak annyit -, hogy java.lang.Object.

Példa:
<%@ attribute name="listCollection" required="true" type="java.lang.Object" %>

Ez már elfogad mindenféle típust. A különösen bosszantó dolog, hogy amikor egy forEach ciklussal akartam feldolgozni az átadott listáimat, akkor az az objectum toString()-gel leképezett megjelenítésmódján hívta meg a string tokenizert, vagyis a ciklus ment, de a törzsben amikor egy-egy tulajdonságot akartam kiiratni, akkor olyan üzenetek jöttek, hogy a String-nek nincs megfelelő lekérdezőmetódusa. Ugyanez történt, amikor konkrét típust adtam meg.

A legjobbakat!
király péter