[Javalist] Spring model nem megy at JSP oldalra

Gábor Garami gabor.garami at hron.me
2012. Aug. 11., Szo, 01:29:25 CEST

Sziasztok,

Meg mindig a spring blog peldaval kuzdok. Van egy ilyen egyszeru kis
kontroller metodusom:

@Controller
public class BlogController {
    /* blah */
    @RequestMapping("/articles")
    public ModelAndView articles() {
        List<Article> articles = articleDao.getAllArticles();

        ModelAndView mav = new ModelAndView("articles.jspx");
        mav.addObject("articles", articles);
        mav.addObject("articleDao", articleDao);
        return mav;
    }
}

Az articleDao-t elerem, ha azt mondom a jsp-ben, hogy <jsp:useBean
id="articleDao" ..>, viszont az articles listat nem.

A neten talalt spring peldak nem mondjak, hogy jsp oldalon a listara
is kellene useBean, szerintem az nem is jo ra.
Megis, ha csak siman foreach-elni akarok az articles listan,
mindenfele hulye exception-oket kapok. Pl erre:

<c:forEach items="articles" item="article">${article.title}</c:forEach>

konkretan az jott vissza, hogy a java.lang.String-nek nincs getTitle()
fuggvenye (szegenyek, mitol lenne...).

Egyfelekepp tudom csak hasznalni ezt a nyamvadt cuccot:

                   <jsp:scriptlet>
                        for(Article article : articleDao.getAllArticles()) {
                    </jsp:scriptlet>
                                <h2><a
href="#"><jsp:expression>article.getTitle()</jsp:expression></a></h2>
                            <jsp:expression>article.getBody()</jsp:expression>
                    <jsp:scriptlet>}</jsp:scriptlet>

De ez igy nagyon broaf. Mit nezek be?

Garami Gábor
E-mail: gabor.garami at hron.me