[Javalist] Job-ütemező (lehet, hogy kicsit OFF)

Tamás Bódis tamas.bodis at gmail.com
2012. Aug. 22., Sze, 14:00:29 CEST

Köszönöm az ötleteket.

Alapvetően a BPEL-es megoldást már raktam össze (bár az is erősen demó
jellegű projekt volt), de ez az eset attól erőteljesen eltér az általam
elképzelt "mire is jó a BPEL"-es témakörtől. Itt nem összefüggő
szolgáltatásokból kellene felépíteni egy nagyobb folyamatot, hanem
egymástól teljesen független feldolgozó folyamatokról van szó.

Talán jobban szemlélteti a feladatot a következő példa. A egyik napi
feldolgozás lépéseit (továbbra is érvénye:

   1. feldolgozó folyamatra vonatkozó batch ablak megnyitása, s megadott a
   szükséges erőforrások meglétének ellenőrzése
   2. rendszer1-ből érkező fájlok bedolgozása (ez pl. vmi egyedi
   formátumból generál első lépésben SQL utasításokat egy fájlba, s azt
   futtatjuk 1 DB-be be parancssorból)
   3. rendszer2-ből érkező fájlok bedolgozása
   4. ...
   5. ellenőrző SQL-ek a betöltéseken
   6. ...
   7. származtatott adatok újragenerálása (témakör1)
   8. származtatott adatok újragenerálása (témakör2)
   9. ...
   10. feldolgozó folyamatra vonatkozó batch ablak lezárása

 Ez csak nagyon elnagyolt példa, de szerintem a feladatot jobban körülírja.

   - A ControlM-ről már olvastam, s úgy érzem valami ilyesmire lenne
   szükségem... viszont sajnos ennek a megvétele és bevezetése elég magas
   költségnek tűnik esetemben. Erre kellene keresnem valami olcsóbb megoldás
   (DB2, SQLServer, Mysql környezetek vannak).
   - Alapvetően az ANT-alapú megoldás is jónak tűnik, úgyhogy a listámra
   ezt fel is vettem.
   - Jira van a cégnél, úgyhogy ez az irány is támogatható lenne (itt a
   workflow résszel tényleg nem lenne gond + a néholi kézi vezérlésnek sem, de
   valahogy kb. annyira érzem ezt távolinak a feladattól, mint a most
   összerakott és működő Jenkins alapú megoldásom)

Üdv,
// Bódis Tamás