[Javalist] Job-ütemező (lehet, hogy kicsit OFF)

Tamás Bódis tamas.bodis at gmail.com
2012. Aug. 23., Cs, 07:35:41 CEST

No aludtam egyet a javaslatokra, s rájöttem miért vannak az ETL és ESB
eszközökkel kapcsolatban valamennyire fenntartásaim.
Röviden: a feladat megoldható lenne velük, de szerintem nem erre a célra
lettek ezek az eszközök kitalálva

ETL:
(itt mi az SSIS-t - Microsoft- használjuk cégen belül) alapvetően
megoldhatónak tűnik benne minden (ami a normál komponensekkel nem
megoldható arra ott vannak a mágikus .NET-es kódot vagy akár CLI hívásra is
képes komponensek). ettől függetlenül ha csak olyan komponenseim vannak,
amiket aktuálisan mindig ilyen egyedi-burkoló megoldásokkal kell
bele-hackelni az ETL folyamatokba, akkor az nekem erőltetett
felhasználásának tűnne az eszköznek.

ESB
Az ESB eszközökkel kapcsolatban kisebb ellenérzésem van :)
Bár sok tapasztalatom nincs a témában, de amikor egy ESB-n belül
definiálunk folyamatokat, akkor tudtommal szép előre-definiált
komponenseket tudunk használni (pl. DB komponens, amikor megadjuk szépen a
DB kapcsolatot + a futtatandó utasításokat vagy épp egy MQ-s üzenet küldés
komponens, stb.). Nekem a mi feladatunk teljesen másnak tűnik. Itt nem
ilyen szempontból integrált kis lépésekből kell "folyamatot" építenünk,
hanem mindig magukban is futtatható kis-alkalmazásokat kell megadott
szabályok szerint sorrendben lefuttatni, s az eredményeket kiértékelni.
Az, hogy ezen "folyamat" egyik lépése pl. 1 fájlból valamilyen DB-t tölt
fel valami szabályhalmaz alapján, s ezt ETL eszközzel oldjuk meg az
rendben, s támogatom is. De magát ezt az ETL folyamatot egy nagyobb
lépéssor részévé kell tenni... *s ez itt a feladat*.

Üdv,
// Bódis Tamás