[Javalist] tifyty szerda

Molnár Miklós timortinj at freemail.hu
2012. Dec. 6., Cs, 10:44:58 CET

Egyfelöl sokszor nincs mód (például mert maga a verziókezelés kultúrája hiányzik úgy en block vagy a technológia támogatja gyéren magát a verziókezelést).
Másfelöl az én gondom ilyetén kommentelős változásmanagementnél az szokott lenni, hogy egy-egy adott komment a megírás pillanatában a legfontosabb és az idő múlásával sokszor veszít a jelentőségéből (tavasszal már tök mindegy, hogy A fejlesztő 11/12-n vagy 11/13-n rakta bele amit belerakott, ha a beavatkozási időpont jelzésén volt a hangsúly korábban).
Azaz avulnak el, szebben megközelítve „hierarchizálódnak” a kommentek (jelentősége).
Az szokott lenni az érzésem, hogy a kommenteket is menedzselni kéne „continuos integration” keretében, amire én még élő példát viszont sose láttam sehol (meglehet rossz helyeken forgolódtam).
Elérhetetlen célnak tűnik számomra, hogy annyi és csak annyi (lényegi) komment legyen, ami éppen segíti a kódban való mindenkori elmélyedést.