[Javalist] tifyty szerda

Peter Verhas peter at verhas.com
2012. Dec. 7., P, 14:45:24 CET

Éppen tegnap is láttam egy olyan kódot (ifjú emberek kódját kellett review-olnom), ahol nagy vehemenciával használták a generikusokat, kivéve egy helyet.  Próbáltam kiegészíteni, de nem ment. Valahol nem stimmelt. Közben próbáltam megérteni is, hogy mit csinált, és egy idő után rájöttem, hogy nem véletlenül nem tették ki ott a generikus paramétert.

Nem lehetett. Mégpedig azért, mert rossz volt a kód.

Ahelyett, hogy erre rájöttek volna, és átírták volna, inkább kivették a generikust. Így most lefordul és a teszt eseteken is átmegy, de van olyan eset, amikor Class Cast Exception-nel elhalna, ha kipróbálnák.

Tehát nem érti a generikusok lényegét, azt találja, hogy az megköti a kezét, nem boldogul vele, és ahelyett, hogy rájönne, hogy compile time megtalált egy bug-ot, inkább "kikapcsolja" a lehetőséget, elnyomja egy direktívával a warning-ot, és átteszi run-time a hibát.

Öröm és bódottá.

--
Verhás Péter
peter at verhas.com