[Javalist] Kezdo EJB/JSF - nem linkesedik a tábla

György Szimeonov szimeonov.gy at gmail.com
2012. Feb. 25., Szo, 11:50:34 CET

:)

Ez a kérdés így tényleg kicsit dúrva, nem néztem át teljesen a tutorialt
amit csinálsz. De nagy vonalakban úgy működik hogy minden komponens mögé be
van kötve egy managed bean (pl: CustomerBean). A bean-ekben definiált
objektumokhoz hozzáfér az xhtml-ed ha van getter-settere, valamint a
action-öket (bean-ben lévő metódus) rendelhetsz gombokhoz, linkekhez ha a
metódus publikus és String a visszatérési értéke.
A String visszatérési érték a navigációhoz lényeges. Itt jön képbe a LIST
és DETAILS amit a faces-config.xml-ben adtál meg. Pl ha egy metódusod ami
egy linkhez van kötve visszaadja azt, hogy "DETAILS" akkor a
details.xhtml-re fog ugrani. Az, hogy hogy adod át az item-et a detail-nek
kicsit komplikáltabb. Általában egy listaképernyőn nem töltöd be az
objektum minden adatát (pl kép, vagy bármi amit nem jelenítesz meg egy
táblázatban mondjuk a mérete miatt). Ilyenkor csak egy id-t küldesz a
detail képernyőnek (f:param-ra keress) amit a requesten keresztül kiszedsz
és lekérsz minden plusz info-t db-ből amit meg akarsz jeleníteni.

Nem tudom ez mennyire segített. Érdemes mindenképp elolvasni egy jee6-al
foglalkozo könyvet, ott pontosan le van írva jsf2, ejb3.1 meg minden amire
szükséged lehet. Ha végigcsináltad a tutorial-t nézd át egy könyvből, hogy
mi mire való amit használtál.