[Javalist] 'Pattern'

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2012. Jan. 4., Sze, 08:19:00 CET

Hadd fűzzem hozzá: keep it simple, stupid. Hidd el, megtérül. Egy tipikus ipari alkalmazás kifejlesztése x emberidő, utána az üzemeltetése, karbantartása y emberidő. Általában y >> x (ipszilon sokkal nagyobb mint x). Szóval ha p időt megtakarítasz a fejlesztés során, de emiatt alkalmandént q idővel tovább tart a karbantartás, akkor összességében mégiscsak veszteséget gyártasz (n*q >> p) – persze az nem jelenik meg a szoftver kezdeti költségében, meg nekem ugye jól (többlet bevételként) jöhet később, de mérnökként emlékszem valami fogadalomra hogy a usert nem baltázom át (kicsit talán másképp volt megfogalmazva). De nem is biztos, hogy később tudatában leszel annak, hogy ilyen gondok vannak a kódban, ezért a becsléseid rendre alulbecsültek lesznek, ami pedig abban a fázisban is nettó veszteség neked (és nem az ügyfélnek).

Ha meg még ez sincs, hanem egy álprobléma miatt a fejlesztés során többletidő befektetése árán gyártasz extra karbantartási időt igénylő megoldásokat, akkor pedig már minden szinten veszítesz. Mint ahogy jelenleg pont ezt érzem fennforogni.

István Ketler
Team Leader

Lufthansa Systems Hungaria Kft.
Development Center Pest
- Team "Schedule & Revenue Management"
- Team "Business Intelligence & Database Solutions"
Neumann János u. 1/e
1117 Budapest
Hungary

Tel: +36 1 887-2815