[Javalist] h:selectOneMenu nem ad át értéket

Csaba Ragasits ragasits.csaba at gmail.com
2012. Jan. 31., K, 10:43:15 CET

Sziasztok,

Az alábbi problémával küzdök napok óta, de már elfogytak az ötleteim,
ezért fordulok hozzátok:

Van egy WEB-es karbantartásom (Netbeans, Glassfish, JSF2,
Primefaces2), ahol egy dropdown elemet szeretnék használni:

<h:selectOneMenu id="prefixId" value="#{JogokBean.selectedPrefix}"
title="PrefixId" onchange="submit()" >
     <f:selectItems value="#{SzerepkorBean.prefixOption}"/>
</h:selectOneMenu>

A JogokBean az alábbiakat tartalmazza:

private String selectedPrefix;

public String getSelectedPrefix() {
    return selectedPrefix;
}

public void setSelectedPrefix(String selectedPrefix) {
   this.selectedPrefix = selectedPrefix;
}

A listát az alábbi módon töltöm fel:

public SelectItem[] getPrefixOption() {
    SelectItem[] options = null;
    List<String> prefix = getPrefix();
    if (prefix != null && prefix.size() > 0) {
        int i = 0;
        options = new SelectItem[prefix.size() + 1];
        options[i++] = new SelectItem("-");
        for (String a : prefix) {
            options[i++] = new SelectItem(a.toString());
        }
    }
    return options;
}

Ha kiválasztok egy elemet a listából akkor annak értéke nem kerül bele
a selectedPrefix változóba. Át néztem már amit lehetett a google-n, de
azok szerint is ennek működnie kellene.
Van valami ötletetek, arra, hogy mi lehet a gond?

Thx,
Csaba