[Javalist] Git - Eclipse

zamek zamek at vili.pmmf.hu
2012. Jan. 31., K, 15:15:40 CET

hello,

01/31/2012 02:10 PM keltezéssel, Zsombor írta:

> Ha a két branchen nagyon máshogy lett átírva, akkor biztos, de az nem
> a tool miatt, hanem amiatt mert gondolkozni kell, hogy értelemszerűen
> mt is jelent, hogy a két változtatás, hogyan müködik együtt.
> Személy szerint a git-svn-t ajánlanám, megmaradhat az svn szerver, de
> a többi kényelmesebbé válik. Persze konzolból :)

Én a cvs-svn-git útvonalat jártam be. Gitre a linux-os fejlesztések
miatt kellett rászoknom, aztán csak csodálkoztam, hogy az svn mennyire
fapad.

Hozzáteszem, hogy linux alatt konzolból használom, úgy azért egész más.
Tavaly nyáron kipróbáltam az egit-et, jó sok butaságot csinált. A múlt
héten újra ránéztem, már jobb, de ami furcsa, hogy továbbra sem ajánlja,
hogy a project gyökerében tartsam a repository-t (kifejezetten
figyelmeztetett, hogy az hibás).

Ami nagyon szimpatikus:

- Lokális repoban csinálhatok helyi jellegű kupit, amit nem kell
merge-elnem, hanem cherry-pick-kel egyenként be tudom emelni a főágba a
kiválasztott patch-eket, majd a lokális kupi marad.
- snapshot jellegű mentést csinál, nem kell tag-elni, akármelyik pontra
vissza lehet állni.
- nagyon fejlett a keresési lehetőség.
- Jó gyors, minden variációban könnyen gyorsan lehet új branch-eket
csinálni, abból a lényeget kiemelve a főágba továbbítani.
- Sok repository-t tarthatok (konkrétan a mentést is úgy csinálom, hogy
egy git könyvtárba minden project-ről csinálok egy mirrort, majd a
mentéskor csak ezt mentem le mindenestől.
- Linux konfig-ot is tud kezelni, így programok installálásáról is
készít patch-eket, ki lehet keresni a változásokat.
- Vannak kliensek, akik még svn-t erőltetnek (házi policy), azt is lehet
kezelni git-svn-nel, de nálam marad a git nyújtotta kényelem.
- konzol módban van tab-os névkiegészítés, alparancsokra, paraméterekre
sőt még a patch-ek id-jére is :) (ez zseniális!)

Ami gond:
- nem olyan egyszerű, mint a cvs/svn (130 parancs van, igaz ebből átlag
user max 10-et használ)
- tovább tart megtanulni
- éles használat előtt nem árt a problémás eseteket kitesztelni.
- érdemes elolvasni a Chacon féle git pro könyvet, amiben nagyon jó
ötletek vannak.

--
  thx,
E-Mail: zamek at vili.pmmf.hu