[Javalist] új Java blog

Laszlo Hornyak laszlo.hornyak at gmail.com
2012. Júl. 9., H, 13:27:23 CEST

2012/7/9 Gábor Garami <gabor.garami at hron.me>:
> Egykenel nem lenne megoldas az early check + synchronized?
>
> public static Singleton getInstance() {
>    if(instance != null) return instance;
>    synchronized(instance) { /* foo */ ; return instance; }
> }
Hali!

Asszem ez csak akkor mukodne teljesen megbizhatoan, ha az instance-t
volatile-nek jelolod. Kulonben amikor aszondod hogy "if(instance !=
null) return instance;" ezen a ponton ha mar valaki adott neki
erteket, de a te szaladban be van cacehlve egy null ertek, akkor
letrehozol egy uj peldanyt es azzal helyettesited be, mikozben egy
masik szal meg a regi erteket hasznalja. Szoval nem egeszen
bolondbiztos.

Egyszeru esetekben, amikor csak nem akarsz temp objektumokat
letrehozni es totalisan mentes az osztalyod minden konfiguraciotol, en
leginkab csak csinalni szoktam egy ilyet. (pl spring rowmapperek)

public final static KakukkRowMapper instance = new KakukkRowMapper();
//single instance
private KakukkRowMapper() {} //no nyuka-piszka!